Photo: swiss-image.ch/Andy Mettler

NHL uvodi reklame na dresovima!

NHL će biti prva “major” liga u SAD-u koja će uvesti reklame na dresovima. Iako se to već razmatralo i u NBA, ali i drugim ligama, NHL će probiti led i biti prvi. Doduše, ne u regularnoj sezoni, već samo za vrijeme “World Cup of Hockey” natjecanja koje će se održati u rujnu 2016. u Torontu.

Još 2008. grupa igrača NHL-a, Martin Brodeur, Marty Turco (vidjeli smo ga i u Zagrebu, u dresu Red Bulla), Dominik Hašek i Dwayne Roloson, pokušavala je nagovoriti vodstvo lige na uvođenje reklama na dresovima. Čak su predlagali da to bude postepeno pa da se prvo brendiraju golmanski dresovi!

No u rujnu 2008. vodstvo lige odlučilo je protiv tog poteza, pravdajući se da ne žele biti prva liga u Sjevernoj Americi sa takvim načinom oglašavanja, iako se tada spominjalo čak 120 milijuna dolara koje bi uprihodili od potencijalnih oglašivača.

Posljednji vjetar u leđa oglašivačima je ponovo uvođenje turnira World Cup of Hockey, na kojem se očekuje generiranje dobiti od preko 100 milijuna dolara! Samo TV prava koje je otkupio kanadski medijski gigant Rogers Communications koštala su prema TSN-u 30 milijuna dolara, dok se ostalo očekuje uprihoditi od oglasa na igračima i na ogradama, te ostalim vidovima oglašavanja.

Prema navodima na turniru  će se pojaviti čak osam kategorija sponzorstava, od kojih će svako koštati otprilike 1,5 milijuna dolara. Očekuje se da će iznos kategorije sa logotipom na dresu igrača, po momčadi, biti cijenjen oko 2 milijuna dolara. Prema tome, komplet oglasa na dresovima svih osam momčadi, prema TSN-u, trebao bi iznositi 6 milijuna dolara.

Očekuje se da bi Honda, McDonald’s i Pepsi mogli biti prvi oglašivači tog vida u NHL-u.

Iako je samo pitanje vremena kada će se oglasi pojaviti i na dresovima sjevernoameričkih momčadi, NHL se hrabro odupire tom globalnom trendu. Oglasi na ogradi klizališta u NHL-u uvedeni su tek kasnih 70-ih godina kada je momčad Minnesota North Stars bila prva momčad koja ih je ponudila na tržištu. Dvije pozicije oglasa tada su bile procijenjene na 3,000 dolara, a momčad je ukupno prodavala osam takvih pozicija.

Photo: swiss-image.ch/Andy Mettler